Vi rekommenderar att du ska boka ett besök för felsökning eller reparation när det gäller Alla elektriska varor. Ibland kan det finnas saker en händig person klarar av att reparera, men våra tekniker har flera års erfarenhet och kunskap inom reparationsområdet. När det gäller vissa produkter och fel på en apparat är det även risk för livsfara om en outbildad person själv försöker att reparera. Vi har även stor tillgång till reservdelar från våra leverantörer för att reparera Din maskin på ett säkert sätt.
Vad behöver Du göra inför en bokning och ett hembesök?
Vi behöver veta ditt namn, var du bor och telefon nr samt mejladress. Vi behöver veta vad för slags produkt det gäller, dess namn och nummer samt självklart en felbeskrivning. Detta hittar ni enkelt under fliken Boka Service. Skriv in Dina uppgifter där så återkommer vi med kostnadsförslag på mejl.
För att underlätta en reparation eller felsökning ber vi Dig att plocka bort saker i, runt och ovanpå Din vara för att göra servicebesöket så smidigt som möjligt. Vid reparation av tvättmaskin, torktumlare som står ovanpå varandra kan Du behöva hjälpa serviceteknikern att flytta ner den översta maskinen, även vid reparation av större Tv kan du behöva hjälpa teknikern med lyft (om Du har möjlighet). Vi vill varken skada produkt, inredning eller tekniker. I de flesta fall går det utmärkt för en tekniker att göra allt själv med lite hjälp från dig som kund om det behövs. Men står maskinen krångligt till eller liknande kan vi behöva skicka två tekniker.
Vid reparation av kyl eller frys ska dessa frostas av ordentligt (24 timmar) och återstartas före en felanmälan då is och frost är det vanligaste problemet idag. Övriga apparater bör inte andvändas inför besöket för att tekniker ska kunna arbeta med dessa.
Kontrollera gärna att Din spishäll går lätt att demontera, är den limmad eller monterad i ett för litet hål kan det hända att Din bänkskiva skadas. Teknikern har rätt till att avbryta servicen om han tror att detta kan hända för att inte skada din inredning.
Vad gör vi innan ett hembesök hos dig?
Vid ett garantiärende får vi information om produkten från respektive tillverkare som vi registrerar i vårt datasystem, genom felbeskrivningen vi får kan vi oftast beställa reservdelar till din produkt omgående, är vi osäkra kontaktar vi dig för vidare felbeskrivning eller bokar tid för felsökning. När vi fått reservdelar till produkten bokar vi en tid med dig för Service.
Vid ickegaranti gör vi på liknande sätt som ovanstående, dock kontaktar vi dig som kund via mail med ett kostnadsförslag som du får godkänna innan vi beställer reservdelar.