Boka service, Serviceförfrågan utanför garanti.

Vi hjälper Er gärna med service på Er Produkt.
​​​​​​​Här nedan kan Ni enkelt boka service genom att fylla i formuläret FÖR KOSTNADSFÖRSLAG.


För Miele Service, se längst ner på sidan.   ​​​​​​​Vi reparerar ej kameror längre.
​​​​
För snabbare hantering bör alla punkter besvaras,
Tänk på att en detaljerad felbeskrivning och även bilder underlättar vid hanteringen, inget bokas förens ett kostnadsförslag/överenskommelse är godkänt från dig som kund.
Läs även under fliken Service.

Förfrågan kan göras för hemelektronik/vitvaror samt Tv, på våra Assist verkstäder.

e-postadress måste vara giltig, kostnadsförslag kommer på mail, vi ger inte kostnadsförslag per telefon.
Bokningar skickas samt besvaras på SMS.
​​​​​​​
Servicenummer / NC12 och Industrial Code är märkesberoende.
Tex. Whirlpool börjar detta oftast på 85 eller 86
Är du osäker, ta en bild på typskylten. 

Normal reparationskostnad:
Felsökning 1200:- Reparation 2500:- till 3500:- före RUT-avdrag + reservdelar.  Betalning sker via Swish på plats vid reparation.

Vi beställer reservdel vid godkänt kostnadsförslag. 
Leveranstiden är vanligen 3-5 arbetsdagar när delen finns i lager hos leverantören, där efter bokar vi tid för reparation.
Kom ihåg att du som beställare måste meddela att du önskar få RUT-avdrag på arbetskostnaden, detta görs vid bokningstillfället.

OBS! 
För att kontakta oss vid frågor om ditt ärende: info@assistworkshop.se​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​Vi reparerar ej kameror längre.​​​​​​​



SERVICEFRÅGAN MED GARANTI
För dig med garanti på din produkt ska felanmälan göras via varumärkets hemsida eller kundtjänst. Se våra varumärken här.
KVITTO GÄLLER SOM GARANTIHANDLING OCH MÅSTE ALLTID VISAS UPP VID REPARATIONSTILLFÄLLET.  

​​​​​​​Undersökningsavgift tas ut av konsumenten i de fall felet inte täcks av garanti eller reklamationsansvar. 

Återförsäljare av Panasonic kan andvända detta formulär inom garanti för service.
Vi har service av Miele dammsugare och fristående kaffemaskiner.
Felsökning av dammsugare utanför garanti debiteras från 850:-
Felsökning av kaffemaskiner utanför garanti debiteras från 1500:-
Kostnad för returfrakt tillkommer.
​​​​​​​
Om du har några frågor kring din produkt, tveka inte att höra av dig till våra duktiga medarbetare på kundservice (ej support).

Det går bra att lämna på service eller reparation: 
1. Hos oss över disk i Linköping
2. Via en återförsäljare
3. Skicka in din produkt till oss (EJ till ombud)
Frakt kan bokas med: paket.se/foretagspaket
OBS! Vi har endast service av Miele i Linköping.
Det är Viktigt när du skickar in din maskin på garantianspråk att giltigt kvitto/faktura finns bifogat med maskinen. Finns inte giltigt kvitto med kommer maskinen att skrivas in som vanlig reparation.
​​​​​​​
Utan inköpsbevis kommer vi ej kunna hantera ärendet som ett garantianspråk. Visar det sig att det inte går på garanti kommer du att få ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att reparera maskinen. Vid nekat/obesvarat kostnadsförslag returneras maskinen efter ca 30 dagar, om du som kund inte vill att den skrotas. Undersökningsavgift debiteras alltid utanför garanti.


 

​​​​​​​Var tydlig i kommunikationen
  - Ju bättre felbeskrivning du kan ge oss desto snabbare kan vi felsöka och reparera maskinen. Att lämna in en maskin med felbeskrivning "TRASIG" resulterar i att vi måste gå igenom HELA maskinen för att finna felet, vilket du förstår tar längre tid, varför eventuellt kostnadsförslag blir dyrare då mer arbetstid lagts ner.   
Kontaktuppgifter - Namn adress, telefonnummer, e-postadress 
måste bifogas med produkten. Formuläret ovan ska ej användas för denna typen av service.

​​​​​​​
Vid risk för sjukdom, avstå hembesök tills vidare.​​​​​​​
Det går bra att meddela oss genom att svara på boknings-sms igen, gärna i så god tid som möjligt.